Problemer med internetforbindelsen – opdateret d. 24/11

Opdatering d. 29/11 kl. 10.20: Vi oplever der har været fuld hastighed på nettet siden sidste opdatering d. 24/11. Vi afventer nogle dage endnu inden vi melder 100% klar. Hvis nogen stadig oplever problemer med hastigheden, hører vi gerne fra jer.

Opdatering d. 24/11 kl. 16.40: Vores leverandør Global Connect har udskiftet noget udstyr og vi ser nu både højere og mere stabile hastigheder. De kommende dage vil der fortsat blive arbejdet med internetforbindelsen, for at sikre en høj og stabil hastighed til alle medlemmer med internet fra DSA. Vi opdaterer her når vi er sikre på, at internetforbindelsen er 100% i orden igen.

Opdatering d. 19/11 kl. 15.45: Vi har igennem ugen været i intens dialog med Global Connect og der er blevet arbejdet på en løsning. Desværre er løsningen ikke fundet endnu. Teknikerne arbejder på højtryk og vi forventer noget mere konkret viden i starten af næste uge.

Opdatering d. 15/11 kl. 8.30: Stadig intet nyt fra Global Connect. Vi har endnu engang henvendt os til ledelsen i Global Connect og afventer svar.

Opdatering d.8/11 kl. 9: Leverandøren kan desværre stadig ikke oplyse hvornår de forventer fejlen er rettet. DSA er på ingen måde tilfreds med, at fejlen endnu ikke er rettet og at leverandøren ikke kan oplyse noget nærmere. Vi presser stadig på alt det vi kan.

Opdatering d. 3/11 kl. 17: Leverandøren af internetforbindelsen har stadig problemer med at finde og udbedre fejlen. Når fejlen ligger uden for DSA kan vi desværre ikke gøre andet end at rykke leverandøren for at få dem til at udbedre fejlen. Vi rykker flere gange dagligt, men leverandøren kan fortsat ikke fortælle os hvornår de forventer at have udbedret fejlen.

Opdatering 1/11-21 kl. 8: Der arbejdes stadig med fejlsøgning. Leverandøren mener nu at de er tæt på en løsning fejlen. Vi opdaterer igen i løbet af dagen.

Opdatering 28/10-21 kl. 15: Vores leverandør af internetforbindelsen til hovedstationen oplyser, at der  torsdag eftermiddag skulle være sket en væsentlig forbedring af problemerne. De arbejder dog stadig med fejlsøgning for at forbindelsen 100% stabil igen.

27/10-21: Nogle medlemmer oplever i øjeblikket svingende hastighed på internetforbindelsen. Når der spilles online spil, oplever nogle medlemmer pakketab og længere ping tider end normalt. Når man foretager en hastighedstest, får man svingende resultater og ikke samme høje hastighed som normalt.

Problemet er opstået onsdag d. 13. oktober i forbindelse med en opgradering af den samlede internetforbindelse til vores centrale udstyr i hovedstationen. Det er ikke i Dyrup-Sanderum Antenneforenings net fejlen er, men vi har konstateret, at fejlen ligger hos firmaet Global Connect som leverer internetforbindelsen til vores hovedstation.

Vi er i løbende kontakt med leverandøren Global Connect og presser på for at få løst problemet hurtigst muligt. Desværre har Global Connect endnu ikke været i stand til at løse problemet.

Der kan opstå enkelte kortvarige udfald af få mintutters varighed på internetforbindelsen ifm. med fejlsøgningen.

Vi opdaterer her når der er nyt i sagen.