Der er ingen kendte driftsforstyrrelser  

Kanalomlægning d. 2. juni 2020.

Kanalomlægning d. 2. juni 2020.

Dyrup-Sanderum Antenneforening omlægger TV-kanalerne natten til tirsdag den 2. juni 2020 som besluttet på generalforsamlingen i januar. Arbejdet vil være færdigt senest kl. 06.00 tirsdag morgen.

Det betyder, at du skal foretage en ny kanalsøgning på dit TV tirsdag den 2. juni.

Hvis du kan se kanalerne på dit TV i dag, vil du fortsat kunne se dem efter den 2. juni, det kræver blot du foretager en ny kanalsøgning på dit/dine TV.

Vi genstarter også alle modems til internetforbindelsen natten til tirsdag den 2.juni 2020 i tidsrummet fra kl. 00.00 til kl. 01.30. Hvis du ikke kan komme på nettet tirsdag morgen, skal du slukke modemmet kortvarigt og så tænde det igen.

Medlemmer med grundpakke har i den seneste tid kunnet se TV-kanaler fra mellempakken. Efter kanalomlægningen vil man kun kunne se de kanaler der er i den TV-pakke man er tilmeldt.

Ny kanalplan kan ses her: https://dsa-net.dk/wp-content/uploads/2020/05/DSA-Kanalplan-juni-2020.pdf

Kanalsøgning

Nogle TV-apparater vil automatisk indstille TV-kanalerne så det ikke er nødvendigt at foretage en ny kanalsøgning. Hvis dit TV spørger, om du vil opdatere eller geninstallere kanalerne, skal du svare JA.

Hvis dit TV ikke automatisk indstiller kanalerne, eller du er usikker på hvordan man foretager en ny kanalsøgning, kan du prøve at vælge kanal 100 ved at trykke 1 – 0 – 0 på fjernbetjeningen.

  • Hvis TV´et nu spørger, om du vil opdatere eller geninstallere kanalerne, skal du svare JA.
  • Hvis TV´et ikke spørger om noget, skal du lade TV´et stå på kanal 100 i ca. 10 minutter. Derefter kan du prøve om kanalerne er kommet tilbage.

Hjælp til kanalsøgning

Hvis du ikke mener du selv kan foretage en kanalsøgning, er det en god idé at lave en aftale med et familiemedlem eller måske en nabo som kan hjælpe på tirsdag den 2. juni.

Hjælp til kanalsøgning kan findes på vores hjemmeside under TV -> Indstil dit TV eller på dette link: https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/indlaes-tv-kanaler Her er specifik hjælp til Samsung, Sony, Panasonic, LG og Philips samt en generel vejledning.

Hvis det ikke er muligt, har vores kontor åbent på telefonen fra kl. 8-18 om tirsdagen og fra kl. 8-16 om onsdagen for eventuel telefonisk hjælp.

Parametre i kanalsøgningen

Når du skal foretage en ny kanalsøgning, er det vigtigt at du ved hvordan dit Tv skal søge.

Det er muligt at vælge udbyder Hvis det er muligt at vælge udbyder, skal du vælge YouSee.

Herefter skal du kontrollere, at Frekvens er sat til 450MHz eller 450000kHz og at Netværks-id er sat til 100. Når frekvens og netværks-id står rigtigt kan du starte kanalsøgningen. Hvis ikke TV´et har den rigtige frekvens og det rigtige netværks-id, vil det ikke finde nogen kanaler.

Det er ikke muligt at vælge udbyder Hvis ikke TV´et giver mulighed for at vælge udbyder skal du kontrollere, at Frekvens er sat til 450MHz eller 450000kHz og at Netværks-id er sat til 100. Når frekvens og netværks-id står rigtigt kan du starte kanalsøgningen. Hvis ikke TV´et har den rigtige frekvens og det rigtige netværks-id, vil det ikke finde nogen kanaler.
Har du Bland-selv Hvis du har en Bland-selv TV-pakke skal du foretage kanalsøgning som beskrevet ovenfor. Dog med den forskel, at du her skal bruge Netværks-id 111
Har du Grundpakken Hvis du har en Grundpakke, skal du foretage kanalsøgning som beskrevet ovenfor. Men her kan du med fordel bruge Netværks-id 101
Har du Mellempakken Hvis du har en Mellempakke med faste kanaler, skal du foretage kanalsøgning som beskrevet ovenfor. Men kan du med fordel bruge Netværks-id 102
2020-06-12T02:12:11+02:00