Søg
Close this search box.

Internet videoguide

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Internet - ofte stillede spørgsmål

  • Mit internet er ustabilt

    Se videoguides

    Oplever du en ustabil internet forbindelse, er der forskellige ting du selv kan forsøge.


    Start med at genstarte dit modem. Dvs. sluk dit modem kortvarigt og tænd det igen.
    Når lamperne igen lyser konstant (efter ca. 5 - 10 min.) er modemmet igen online, og du kan afprøve om dette har hjulpet.
    Er der stadig problemer med forbindelsen bør du undersøge, om det er selve internetforbindelsen eller det trådløse netværk (wi-fi) der skaber problemet.
    Tilslut din computer med et lan-kabel til dit modem i en af de gule lan-porte bag på modemmet.
    Du er nu kablet til internettet med en direkte forbindelse og hvis forbindelsen stadig er ustabil skyldes problemet selve internetforbindelsen.
    Er forbindelsen nu stabil skyldes de tidligere problemer dårligt wi-fi signal. (se pkt. Mit WI-FI er dårligt).

    Er dit internet stadigt ustabilt, kan det være en ide at tjekke kablet der går fra modemmet ind i antennestikket.
    Evt. tage det ud af både modem og internetstik og monter det igen.
    Hvis forbindelsen stadig ikke er stabil kan det være en defekt fordeler eller forstærker der er årsagen.
    Det kan også være antennestikket, kablerne eller kabelstikkene der er defekte. En undersøgelse af dette  kræver muligvis besøg af en fagmand.

    I nogle tilfælde skyldes ustabilt internet, at modemmet er af en ældre dato og bør udskiftes.
    Er dit modem et CISCO 3925, CISCO 3928 eller et CISCO 3940, og oplever du ustabilt internet, vil du med fordel kunne skifte til nyt modem.
    De nyeste modemmer har nyeste teknologi og vil kunne levere de høje hastigheder på 1.500Mbit

    Du er velkommen til at lægge vejen forbi kontoret og låne et nyt modem, for at afprøve, om det afhjælper dine internetproblemer.
    Modemmet skal efterfølgende købes eller lejes, hvis du beslutter at beholde det.
    Et modem koster kr. 950,- eller kan lejes for kr. 40,- pr. mdr.

    Har du behov for et teknikerbesøg kan dette arrangeres ved at kontakte DSA på 6611 0377.

    Vær opmærksom på, at hvis problemet skyldes fejl i egen installation, sker betalingen for besøg af tekniker og udbedring af problemet for egen regning.
    Dette vil bl.a. sige  kabler, stik, forstærkere, fordeler, stikledning, egne tilslutninger som div. bokse, routere m.m.

    DSA betaler for problemer i antenneboksen, udskiftning af første antennestik o.l.

  • Hvilke modem kan jeg anvende i DSA´s net?

    For at få leveret internet igennem DSA skal du have et af følgende modem.

    Technicolor EPC 3949AD. Dette modem vil kunne levere en hastighed på 500Mbit/s
    Technicolor CGA4233-EU eller CGA 4236. Disse modem vil kunne levere en hastighed på 1.500Mbit/s.

    Modem kan købes eller lejes hos DSA, og skal hentes på kontoret.

    Nogle ældre modem af typen Cisco/Technicolor kan ligeledes anvendes, men dette er ikke tilrådeligt. Kontakt gerne DSA på 6611 0377 hvis du er i tvivl.

  • Mit WiFi er dårligt

    Se videoguides:

  • Tilbyder DSA support?

    Ja da.

    Du kan kontakte vores Internet-support på tlf. 70205240 eller mail support@dsa-net.dk

    Åbningstider
    Mandag-fredag kl. 17-21
    Weekend kl. 10–14
    Der er lukket på alle helligdage.

  • Hvordan tester jeg min hastighed?

    Ønsker du at teste din internethastighed er der forskellige måder du skal benytte, afhængig af om din hastighed er op til 500Mbps, eller om den er op til 1.500Mbps.

    Er din internethastighed op til 500Mbps. Kan du læse mere om hvordan du tester din internethastighed her.

    Er din internet hastighed op til 1.500Mbps. Kan du læse mere om hvordan du tester din internethastighed her.

    Bemærk at hastigheden op til 1.500Mbps kræver et modem af typen Technicolor 4233 eller 4236

    Se videoguides

  • Kan jeg få bedre hastighed?

    DSA-NET leverer pt. kun en hastighed. Dette ud fra en betragtning om, at den leverede hastighed rigeligt dækker de fleste behov.

  • I hvilke områder er hastigheden hævet til 1.500Mbit/s

    Hastigheden er øget til 1.500Mbit/s i hele antenneforeningens område. Alle medlemmer, som har et modem af modellen Technicolor 4233 eller 4236, er opgraderet til 1.500Mbit/s i download.

    Har du et ældre modem og ønsker du at få den høje hastighed, kan du købe eller leje et modem på DSA kontoret som kan levere 1.500Mbit/s.

    Bemærk at prisen for en DSA internetforbindelse stadig kun er kr. 95,- pr. måned hvis du abonnerer på en TV-pakke og kr. 125,- pr. måned hvis du kun ønsker internet.

  • Kan jeg opsige mit tv-abonnement og kun betale for internet?

    Det kan du godt, men bemærk, at det koster Kr. 450,- for lukning af tv-signalet,og den månedlige betaling for internettet bliver lidt dyrere.

  • Kan jeg selv opsætte mit internet?

    De fleste medlemmer klarer det selv. Du skal bare kunne sætte et stik i kontakten, og tilslutte et antennekabel i vægdåsen, så virker det hele. Du får udleveret koder til det trådløse netværk på et velkomstbrev.
    Ønsker du hjælp til installation, koster det Kr 850,-

    Se videoguides

  • Hvordan installerer jeg mit internet

    Mangler du information om opsætning af dit internet og email? Du kan downloade en faktaliste som PDF her.

    Eller du kan kontakte vores support på tlf. 70205240 eller mail support@dsa-net.dk

    Åbningstider
    Mandag-fredag kl. 17-21

    Weekend kl. 10– 14

    Der er lukket på alle helligdage.

  • Kan jeg oprette en DSA-mail?

    Der oprettes ikke flere DSA-mails. Og vi opfordre alle medlemmer til at oprette en G-mail eller en Hotmail i stedet for.

    For eksisterende medlemmer, som allerede har en DSA-mail, opfordre vi til, at oprette en G-mail eller Hotmail og stille og roligt at udfase deres gamle DSA-mail. Vi kan evt. hjælpe med at oprette en viderestilling fra en DSA-mail til en ny G-mail eller Hotmail.

  • Oprydning i webmail

    Download vores guide om hvordan du slettet post og tømmer skraldespanden i DSA Webmail her.

  • Indstilling af Outlook mail

    Download vores guide til hvordan du opsætter din Outlook mail her.

  • Indstilling af Thunderbird mail

    Download vores guide til hvordan du sætter din Thunderbird mail op her.

  • Opsætning af mail på Android

    Download vores guide til opsætning af mail på Android her.

  • Opsætning af mail på iOS/Iphone/Ipad
    Download vores guide til opsætning af mail på iOS/Iphone/Ipad her.
     
  • Opsætning af mail på Windows 10
    Download vores guide til opsætning af mail på Windows 10 her.