Internet videoguide

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Quisque libero metus condimentum

Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. In ac felis quis tortor malesuada pretium. Praesent ut ligula non mi varius sagittis.

Internet - ofte stillede spørgsmål

  • Mit internet er ustabilt
    Se videoguides   Oplever du en ustabil internet forbindelse, er der forskellige ting du selv kan forsøge. Start med at genstarte dit modem. Dvs. sluk dit modem kortvarigt og tænd det igen. Når lamperne igen lyser konstant (efter ca. 5 - 10 min.) er modemmet igen online, og du kan afprøve om dette har hjulpet. Er der stadig problemer med forbindelsen bør du undersøge om det er selve internetforbindelsen eller det trådløse netværk (wi-fi) der skaber problemet. Tilslut din computer med et lan-kabel til dit modem i en af de gule lan-porte bag på modemmet. Du er nu kablet til internettet med en direkte forbindelse og hvis forbindelsen stadig er ustabil skyldes problemet selve internetforbindelsen. Er forbindelsen nu stabil skyldes de tidligere problemer dårligt wi-fi signal. (se pkt. Mit WI-FI er dårligt). Er dit internet stadigt ustabilt, kan det være en ide at tjekke kablet der går fra modemmet ind i antennestikket. Evt. tage det ud af både modem og internetstik og monter det igen. Hvis forbindelsen stadig ikke er stabil kan det være en defekt fordeler eller forstærker der er årsagen. Det kan også være antennestikket, kablerne eller kabelstikkene der er defekte. En undersøgelse af dette  kræver muligvis besøg af en fagmand. I nogle tilfælde skyldes ustabilt internet, at modemmet er af en ældre dato og bør udskiftes. Er dit modem et CISCO 3925 eller et CISCO 3928, og oplever du ustabilt internet, vil du med fordel kunne skifte til nyt modem. De nyeste modemmer har nyeste teknologi og vil kunne levere de høje hastigheder på 1.200Mbit, som er målet i nær fremtid Du er velkommen til at lægge vejen forbi kontoret og låne et nyt modem, for at afprøve om det afhjælper dine internetproblemer. Modemmet skal efterfølgende købes eller lejes, hvis du beslutter at beholde det. Et modem koster kr. 950,- eller kan lejes for kr. 40,- pr. mdr. Har du behov for et teknikerbesøg kan dette arrangeres ved at kontakte DSA på 6611 0377. Vær opmærksom på, at hvis problemet skyldes fejl i egen installation, sker betalingen for besøg af tekniker og udbedring af problemet for egen regning. Dette vil bl.a. sige  kabler, stik, forstærkere, fordeler, stikledning, egne tilslutninger som div. bokse, routere m.m. Mens DSA betaler for problemer i antenneboksen, udskiftning af første antennestik o.l.  
  • Hvilke modem kan jeg anvende i DSA´s net?
    Jeg har mit eget modem, kan det bruges? For at få leveret internet igennem DSA skal du have et af følgende modem. Technicolor EPC 3949AD. Dette modem vil kunne levere en hastighed på 500Mbit/s Technicolor CGA4233-EU. Dette modem vil kunne levere en hastighed på 1.200Mbit/s. Modem kan købes eller lejes hos DSA, og skal hentes på kontoret. Nogle ældre modem af typen Cisco/Technicolor kan ligeledes anvendes, men dette er ikke tilrådeligt. Kontakt gerne DSA på 6611 0377 hvis du er i tvivl.
  • Mit WiFi er dårligt
  • Tilbyder DSA support?
    Ja da. Du kan kontakte vores support på tlf. 70205240 eller mail support@dsa-net.dk Åbningstider Mandag-fredag kl. 17-21 Weekend kl. 10–14 Der er lukket på alle helligdage.
  • Hvordan tester jeg min hastighed?
    Ønsker du at teste din internethastighed er der forskellige måder du skal benytte, afhængig af om din hastighed er op til 500Mbps, eller om den er op til 1.200Mbps. Er din internethastighed op til 500Mbps. Kan du læse mere om hvordan du tester din internethastighed her. Er din internet hastighed op til 1.200Mbps. Kan du læse mere om hvordan du tester din internethastighed her. Bemærk at hastigheden op til 1.200Mbps kræver et modem af typen Technicolor 4233 og at anlægget i dit område er opgraderet.     Se videoguides
  • Kan jeg få bedre hastighed?
    DSA-NET leverer pt. kun en hastighed. Dette ud fra en betragtning om, at den leverede hastighed rigeligt dækker de fleste behov.
  • I hvilke områder er hastigheden hævet til 1.200Mbit/s
    Hastigheden er øget til 1.200Mbit/s i hele Sanderum På grund af materialemangel, er tidsplanen blevet forsinket for dele af Dyrupområdet. Hele Dyrupområdet forventes færdigt omkring sommeren 2022. På kortet over Dyrup, kan du se hvilke områder i Dyrup der nu er klar til at udbyde 1.200Mbit/s. Kortene viser hele Dyrup området opdelt i mindre sektioner. (Forskellige farver). Hastigheden bliver øget i en eller flere sektioner af gangen. På kortet er angivet: 1.200Mbit/s = Hastigheden er øget. Forventes klar i 2. kvartal 2022 = Hastigheden øges i løbet af 2. kvartal 2022. For at kunne udnytte den hurtige  hastighed kæver det, at du har et modem af modellem Technicolor 4233. Hvis du allerede har et sådant modem, skal du genstarte dette for at opnå den nye hastigheden. Er dit modem af en anden model, beholder du den hastighed du har nu. Se tidsplan for Dyrup herhastigheden i Dyrup forventes hævet i løbet af foråret / sommeren 2022 Opgraderingen fortsætter og kortet vil løbende blive opdateret. Bemærk at prisen stadig kun er kr. 95,- hvis du abonnerer på en TV-pakke og kr. 125,- hvis du kun ønsker internet.
  • Kan jeg opsige mit tv-abonnement og kun betale for internet?
    Det kan du godt, men bemærk, at det koster Kr. 450,- for lukning af tv-signalet. Og den månedlige betaling for internettet bliver lidt dyrere.
  • Kan jeg selv opsætte mit internet?
    De fleste medlemmer klarer det selv. Du skal bare kunne sætte et stik i kontakten, og tilslutte et antennekabel i vægdåsen, så virker det hele. Du får udleveret koder til det trådløse netværk på et velkomstbrev. Ønsker du hjælp til installation, koster det Kr 850,-     Se videoguides
  • Hvordan installerer jeg mit internet

    Mangler du information om opsætning af dit internet og email? Du kan downloade en faktaliste som PDF her.

    Eller du kan kontakte vores support på tlf. 70205240 eller mail support@dsa-net.dk Åbningstider Mandag-fredag kl. 17-21 Weekend kl. 10– 14 Der er lukket på alle helligdage.
  • Kan jeg oprette en DSA-mail?
    Der oprettes ikke flere DSA-mails. Og vi opfordre alle medlemmer til at oprette en G-mail eller en Hotmail i stedet for. For eksisterende medlemmer, som allerede har en DSA-mail, opfordre vi til, at oprette en G-mail eller Hotmail og stille og roligt at udfase deres gamle DSA-mail. Vi kan evt. hjælpe med at oprette en viderestilling fra en DSA-mail til en ny G-mail eller Hotmail.
  • Oprydning i webmail
    Download vores guide om hvordan du slettet post og tømmer skraldespanden i DSA Webmail her.
  • Indstilling af Outlook mail
    Download vores guide til hvordan du opsætter din Outlook mail her.
  • Indstilling af Thunderbird mail
    Download vores guide til hvordan du sætter din Thunderbird mail op her.
  • Opsætning af mail på Android
    Download vores guide til opsætning af mail på Android her.
  • Opsætning af mail på iOS/Iphone/Ipad
    Download vores guide til opsætning af mail på iOS/Iphone/Ipad her.
     
  • Opsætning af mail på Windows 10
    Download vores guide til opsætning af mail på Windows 10 her.