Mit internet er ustabilt

Se videoguides

 

Oplever du en ustabil internet forbindelse, er der forskellige ting du selv kan forsøge. Start med at genstarte dit modem. Dvs. sluk dit modem kortvarigt og tænd det igen. Når lamperne igen lyser konstant (efter ca. 5 – 10 min.) er modemmet igen online, og du kan afprøve om dette har hjulpet.

Er der stadig problemer med forbindelsen bør du undersøge om det er selve internetforbindelsen eller det trådløse netværk (wi-fi) der skaber problemet.

Tilslut din computer med et lan-kabel til dit modem i en af de gule lan-porte bag på modemmet. Du er nu kablet til internettet med en direkte forbindelse og hvis forbindelsen stadig er ustabil skyldes problemet selve internetforbindelsen. Er forbindelsen nu stabil skyldes de tidligere problemer dårligt wi-fi signal. (se pkt. Mit WI-FI er dårligt).

Er dit internet stadigt ustabilt, kan det være en ide at tjekke kablet der går fra modemmet ind i antennestikket. Evt. tage det ud af både modem og internetstik og monter det igen. Hvis forbindelsen stadig ikke er stabil kan det være en defekt fordeler eller forstærker der er årsagen. Det kan også være antennestikket, kablerne eller kabelstikkene der er defekte. En undersøgelse af dette  kræver muligvis besøg af en fagmand.

I nogle tilfælde skyldes ustabilt internet, at modemmet er af en ældre dato og bør udskiftes.
Er dit modem et CISCO 3925 eller et CISCO 3928, og oplever du ustabilt internet, vil du med fordel kunne skifte til nyt modem.
De nyeste modemmer har nyeste teknologi og vil kunne levere de høje hastigheder på 1.200Mbit, som er målet i nær fremtid

Du er velkommen til at lægge vejen forbi kontoret og låne et nyt modem, for at afprøve om det afhjælper dine internetproblemer.
Modemmet skal efterfølgende købes eller lejes, hvis du beslutter at beholde det. Et modem koster kr. 950,- eller kan lejes for kr. 40,- pr. mdr.

Har du behov for et teknikerbesøg kan dette arrangeres ved at kontakte DSA på 6611 0377.

Vær opmærksom på, at hvis problemet skyldes fejl i egen installation, sker betalingen for besøg af tekniker og udbedring af problemet for egen regning. Dette vil bl.a. sige  kabler, stik, forstærkere, fordeler, stikledning, egne tilslutninger som div. bokse, routere m.m.

Mens DSA betaler for problemer i antenneboksen, udskiftning af første antennestik o.l.